SoundSc1_4

הפקה מוזיקלית

המקצוע מפיק/ה מוזיקלי הוא אחד מהמקצועות הנחשקים ביותר בתעשיית המוסיקה

התואר "מפיק מוזיקלי" נשמע מרשים מאד, אבל שממהרים להירשם אל קורס הפקה מוזיקלית, חשוב להבין תחילה מהם תפקידיו של המפיק ומה ההכשרה הדרושה על מנת לעסוק בתחום ההפקה.

בתחילתו של תהליך ההפקה, מגיע אמן או ההרכב אל המפיק עם שיר גולמי. 

תפקידו של המפיק הוא לקחת את השיר ולבצע בו שינויים מבחינת קצב, מבנה, טון, טקסט וסאונד על מנת שהקונספט האומנותי שלו יהיה קל יותר להבנה ויחליק לאוזניהם של המאזינים ללא אתגרים מיותרים! וכך לרוב נוצרים להיטים… כמו כן, המפיק אחראי על "חתימת הסאונד" של השיר או האלבום.

חשיבותה של הפקה מוזיקלית היא בהבנת הרעיון האומנותי תוך ניתוח טעמו של קהל היעד, על מנת להתאים את היצירה לקהל היעד. 

בתחילת שנות התשעים החלו לצוץ מגוון מסלולי לימודי הפקה מוזיקלית המקנים למפיק המיועד את הכלים הטכניים, הפסיכולוגים והמוזיקליים על מנת להיות איש מקצוע בתחום זה, תוך כדי דגש בנושאי המוסיקה, הפסיכולוגיה, סינתזה וסאונד.

באופן מפתיע, נתונים סטטיסטיים מראים שרוב המפיקים המוזיקליים הנחשבים בעולם הגיעו מתחום טכנאות הקול ולא מתחום המוסיקה, שכן העיסוק בתחום של הפקה מוזיקלית דורש ידע נרחב ביותר בתחום טכנאות הקול. 

קורס הפקה מוזיקלית ובכלל לימודי הפקה וסאונד חייבים לשלב את 2 התחומים הללו.

קורס הפקה מוזיקלית
SoundSc1_10

בוגר הקורס מספר

לימודי סאונד

אופק אריוב

המכללה חשפה אותי לכל האופציות שעולם הסאונד כולל בו.
למדתי לראות ולהבין למה אני מתחבר יותר ולאן אני רוצה להתפתח.
תמיד קבלתי תשובה לכל שאלה ועזרה בכל רגע שהייתי צריך

הסיפור שלי

המסלולים שבהם התחום נלמד

קורס הפקה מוזיקלית

הנדסאי סאונד

שלוש שנות לימוד

מסלול הנדסאי קול באישור מה"ט

בית הספר מציע מסלול ייחודי המוביל לתעודת הנדסאי קול המוכרת ע"י המכון הממשלתי לטכנולוגיה ומדע.
מסלול הנדסאי קול הוא מסלול המקיף את כל מקצועות הסאונד הן בפן הטכנולוגי והן בפן האמנותי: לימודי הפקה מוזיקלית, הקלטות אולפן, מאסטרינג, מוזיקה אלקטרונית, הגברת מופעים, עיצוב פסי קול, אלקטרוניקה, אקוסטיקה אדריכלית, שידורי רדיו וטלוויזיה, מערכות מולטימדיה ואינטגרציה.

טכנאי סאונד

2 שנות לימוד

מסלול Professional Degree

תלמידי מסלול טכנאי סאונד לומדים את כל היקף החומר הדרוש למקצועות הסאונד, המקנה להם ידע רב, נסיון, ויכולת לעבוד כאנשי סאונד בכל תחום שיבחרו.
מסלול טכנאי סאונד הינו מסלול ממוקד ומעשי אשר ניתן לבחור בו
3 תחומי התמחויות מבין ההתמחויות הבאות: לימודי הפקה מוזיקלית, הקלטות אולפן, מאסטרינג, מוזיקה אלקטרונית, הגברת מופעים, עיצוב פסי קול, אלקטרוניקה, אקוסטיקה אדריכלית, שידורי רדיו וטלוויזיה, מערכות מולטימדיה ואינטגרציה.

הפקה מוזיקלית