SoundSc1_4

אולפני הקלטות

אולפן הקלטות

אולפן הקלטות הוא מתקן מיוחד להקלטת קול, מיקס והפקת אודיו של ביצועים מוזיקליים אינסטרומנטליים או ווקאליים, מילים מדוברות וצלילים אחרים.

טכנאי הסאונד באולפן

טכנאי הסאונד באולפן הינו בעל מקצוע עם אוריינטציה טכנולוגית ואמנותית כאחד, שכן על מנת להקליט את ה"סאונד הנכון ביותר" מבחינה אמנותית ,  על מקליט האולפן "לחלוש" על מכשירים רבים כגון: מיקסרים,מיקרופונים, מכונות הקלטה ועוד , סביבת האולפן ,סטרילית ככל שתהיה מציבה בפני טכנאי ההקלטות אתגרים הנובעים מאותה סטריליות  שכן על טכנאי ההקלטות לדאוג שהצליל המוקלט ירגיש חיי,רענן ואמיתי , ועקב אותה סטריליות גם. . .מדוייק ומשרת את המטרה

 

שיטת הקלטה ב"העלאות"

שיטת ההקלטה בהעלאות הינה הקלטה נפרדת של כל כלי, לא רק בערוצים נפרדים, אלא גם לעיתים בזמנים שונים.

לשיטה זו יתרונות וחסרונות רבים, אחד היתרונות המשמעותיים הוא נוחות העבודה שבאה לידי ביטוי בעריכה ומיקסוס

כאשר מקליטים בשיטת זו, אין התחשבות בזליגות מן המיקרופונים של הכלים האחרים שנמצאים בסשן כיוון שמקליטים כל כלי בנפרד (למעט מיקרופוני התופים שזולגים אחד לתוך משנהו).

שימוש בשיטה זו אינה נועדה בכדי להקל על עבודתו של הטכנאי, אלא נועדה לאפשר התאמה מוחלטת אל סגנון העבודה של האמן ולאפשר לטכנאי המיקס לבצע עיבודי סאונד שונים בהתאם

 

 

שיטת הקלטה ב"LIVE"

בסוג הקלטה זה, כל הלהקה מנגנת יחד, בו זמנית כאשר כל כלי מוקלט בנפרד.

גישה לסוג הקלטה מסוג לייב ידרוש הכנה והסתכלות שונה על הסשן, כגון: בחירת חלל ההקלטה, מיקום הכלים והנגנים בחדר/ים ובחירת המיקרופונים המתאימים ביותר.

בדרך כלל יהיו מיקרופונים דינמיים ולא קונדנסרים בשל רגישותם הרבה יחסית למיקרופון דינאמי.

בדרך כלל בהקלטות לייב ישנה מגבלות עבודה בשל זליגות בין מיקרופוני הכלים השונים, לפיכך מומלץ לפצל בין חדרי ההקלטה וחברי הלהקה, וכך להפחית את הזליגות בין המיקרופונים השונים.

ברוב המקרים בהקלטות לייב, שילוב כל רצועות ההקלטה של הכלים, יבנו את הסאונד של כל כלי בנפרד, לדוגמא: בלהקה המורכבת מתופים, גיטרה, קונטרה-בס ופסנתר, סביר להניח שהתופים יזלגו לכול המיקרופונים של שאר הכלים ולכן כאשר "נפתח" או נשתמש במידע שזורם בערוץ ההקלטה של הגיטרה, אותו ערוץ ישפיע על הסאונד של התופים.

אולפן הקלטות ביתי
SoundSc1_10

בוגר הקורס מספר

לימודי סאונד

תמר קסלר מלמוד

בסוף שנה ב׳ קניתי אולפן קיים והפכתי לבעלים של אולפן ההקלטות ״ג׳ניס סטודיו״ המשלב מגוון שירותי סאונד, הפקה מוסיקלית, הקלטות, חזרות, לייב סשנים מצולמים והופעות סלון.

הסיפור שלי

המסלולים שבהם התחום נלמד

קורס הפקה מוזיקלית

הנדסאי סאונד

שלוש שנות לימוד

מסלול הנדסאי קול באישור מה"ט

בית הספר מציע מסלול ייחודי המוביל לתעודת הנדסאי קול המוכרת ע"י המכון הממשלתי לטכנולוגיה ומדע.
מסלול הנדסאי קול הוא מסלול המקיף את כל מקצועות הסאונד הן בפן הטכנולוגי והן בפן האמנותי: הפקה מוסיקלית, הקלטות אולפן, מאסטרינג, מוזיקה אלקטרונית, הגברת מופעים, עיצוב פסי קול, אלקטרוניקה, אקוסטיקה אדריכלית, שידורי רדיו וטלוויזיה, מערכות מולטימדיה ואינטגרציה.

טכנאי סאונד

2 שנות לימוד

מסלול Professional Degree

תלמידי מסלול טכנאי סאונד לומדים את כל היקף החומר הדרוש למקצועות הסאונד, המקנה להם ידע רב, נסיון, ויכולת לעבוד כאנשי סאונד בכל תחום שיבחרו.
מסלול טכנאי סאונד הינו מסלול ממוקד ומעשי אשר ניתן לבחור בו
3 תחומי התמחויות מבין ההתמחויות הבאות: הפקה מוסיקלית, הקלטות אולפן, מאסטרינג, מוזיקה אלקטרונית, הגברת מופעים, עיצוב פסי קול, אלקטרוניקה, אקוסטיקה אדריכלית, שידורי רדיו וטלוויזיה, מערכות מולטימדיה ואינטגרציה.

הפקה מוזיקלית